Hírlevél – 2019/június

 

Konkoly Eszter – GÉMOSZ Titkár, a júniusi Hírlevél szerkesztője

 

Beszámoló a GÉMOSZ 2019 évi rendes Közgyűléséről.

 

A GÉMOSZ 2019 évi rendes Közgyűlését május 29-én tartotta Budaörsön a Holiday Inn Hotel konferenciatermében.

A Közgyűlésen Gablini Gábor beszámolt a 2018 év fontos eseményeiről, elmondta, hogy tovább nőtt az újautó vásárlók száma. Több olyan momentumot sorolt fel, melyek a szakma várakozásait erősítették, történtek változások a szakma szigorításában.

2018 év tavaszán az MGE-vel és az Autóklubbal együtt kidolgozott a GÉMOSZ egy 48 pontos csomagot, melynek egyes elemei, mint például a külföldről behozott autók eredetvizsgálata megvalósult. A káros anyag kibocsátás alapú adózás remélhetőleg a 2020-ban már életbe lép, valamint a magas káros anyag kibocsátású autók kitiltása a városokból, segítheti az újautók eladását. Ismertette a Családbarát Márkakereskedés programot. Elmondta, hogy folyamatos egyeztetéseket végeztek a Bankszövetség és a Lízingszövetség vezetőivel, hogy elkerüljék az eMOBI rendszer hibáit. Beszámolt a GÉMOSZ országjáró körútjáról, annak céljáról és tapasztalatairól. Beszélt a Mc Kinsey és az Ernst & Young tanulmányairól, melyek az autókereskedelem jövőjét boncolgatják. Kiemelte beszédében a Szövetség által képviselt értékeket, és hangsúlyozta, hogy ezeknek a megőrzése milyen fontos, napjainkban és a jövőben is. Napjaink legégetőbb problémája a munkaerőhiány, mellyel szinte minden kereskedés küzd. Ezzel kapcsolatban ismertette az MGYOSZ által, a szakképzésről kidolgozott javaslatcsomag egyes elemeit, mint például, hogy a munkaadók vegyék fel a tanulókat, és csak utána az iskola. A vállalkozó állapodjon meg a diákkal, kössön vele tanulószerződét, és munkaszerződést, ezután kerüljön az iskolába a diák, oda, ahova a munkaadója küldi. Egy egészen más modellre szeretnénk átállni – mondta. Kiemeli a marketing fontosságát a szakképzéssel kapcsolatban, javasolja, hogy már most keressenek fel a kollégák általános iskolákat, és kezdjék el a marketinget a szakma érdekében.

Gablini Gábor évértékelője után a Szövetség könyvelője, Kósa György, megtartotta a mérlegbeszámolót, melyet a Közgyűlés egyhangúan elfogadott. Ezután Cseri József levezető elnök, a GÉMOSZ alelnöke, ismertette, a tagdíj módosítására tett javaslatot, miszerint a GÉMOSZ működéséhez 2019 évtől tagjai éves 50.000 Ft (ötvenezer Ft) tagdíjjal járuljanak hozzá. Elmondta, hogy ha pozícionálni szeretnénk a szakmát, erre szükség van.

Beszámoló a GÉMOSZ 2019 évi Konferenciájáról

 A Közgyűlést GÉMOSZ Konferencia követte, melynek kiemelt témája a Családbarát Márkakereskedés program lebonyolítása volt.

Gablini Gábor előadásában, arról beszélt, hogy a Családbarát Márkakereskedés program egy új lehetőség a szakma előtt. Kiemelten fontosnak tartja, hogy minden fél legyen elégedett a programmal, az ügyfél, a márkakereskedő és a támogatást nyújtó állam.

Ehhez az kell, hogy a támogatás feltételeinek biztosításáért és betartásáért az ügyfél viselje a felelősséget. Kéri a kollégákat, hogy tegyenek meg mindent a Családbarát Márkakereskedés program sikeréért.

 „A Nagycsaládosok Autóvásárlási Programjának bemutatása” című előadással folytatódott a konferencia, melyet Dr. Görög Norbert, az  Emberi Erőforrások Minisztériuma Család- és Ifjúságügyért Felelős Államtitkárság főosztályvezetője tartott. Ismertette a Kormány álláspontját a programmal kapcsolatban, elmondta, hogy jelenleg még folynak az egyeztetések a lebonyolítást illetően. Nagyra értékelik a Márkakereskedők és a GÉMOSZ hozzáállását, a Családbarát Márkakereskedés programot. Közös cél a támogatásra jogosultak kiemelt elégedettsége, az egyszerű, gyors adminisztráció, valamint a programban résztvevő márkakereskedők részére a támogatási összeg 15 napon belüli kifizetése. A hozzászólásokban szereplő tesztautó problémára szintén keresik a megfelelő megoldást.

Tóth Zoltán a Lízing Szövetség Főtitkára Családbarát Márkakereskedés programot finanszírozói szempontból elemezte. Minden finanszírozó aktívan készül a program indulására, van aki önrész helyett megelégszik az állami támogatás összegével is. A cél, ahogy eddig is, a szoros együttműködés a márkakereskedőkkel.

Fontos kérdéseket ismertetett a CLB Alkusz értékesítési vezetője, Nagy László a Családbarát programban értékesített autók biztosításával és a kárrendezéssel kapcsolatban. Felhívta a figyelmet azokra az elemekre, melyek visszaélésre adhatnak lehetőséget.

Ezután Demeter Ákos az Ernst & Young üzleti tanácsadója az autószalonok evolúciójának következő lépéseiről beszélt.

A Konferenciát Harsai László beszámolója zárta, a Volkswagen kereskedők Európai Szövetségének Budapesti rendezvényéről.

Az előadások után sok kérdés érkezett még a kollégák részéről Dr Görög Norbert úrhoz a Családbarát Márkakereskedés programmal kapcsolatban. A kérdések egy részét sikerült megválaszolni, a többire ígéretet tett főosztályvezető úr, hogy a későbbiekben válaszol meg.

A konferencián elhangzott egyik kérdésre, ami a támogatott gépkocsikra elhelyezendő matricákra vonatkozó arculati kézikönyv elérhetőségét illeti, már meg is kaptuk a választ.

Az arculati kézikönyv az Emberi Erőforrások Minisztériuma Család- és Ifjúságügyért Felelős Államtitkársága részére szakmai háttértámogatást nyújtó Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft. (CSBO Nkkft.) által üzemeltetett www.csalad.hu weboldalon, az alábbi linken már elérhetővé és letölthetővé vált, a nyomdakész matrica mintával együtt:

http://csalad.hu/kategoria/tamogatott-autovasarlasi-matrica-arculati-kezikonyv

Az autókereskedések ez alapján két lehetőség közül választhatnak: vagy saját maguk gondoskodnak a minta és a kézikönyv alapján a megfelelő számú matrica kinyomtatásáról, vagy a CSBO Nkkft. részére adnak megrendelést erre, aki maga gyártja le részükre a matricát.

A beszélgetések a Konferenciát követő ebéd közben is intenzíven folytak, ami nem is csoda, hiszen minden szereplő izgatottan várja a július 1-i indulást.

***

 

A Toyota Sakura új Toyota bemutatótermet és márkaszervizt nyitott Budapesten

Az elmúlt évek vidéki szalonnyitásait követően, több mint 10 év után először a meglehetősen komoly versenykörnyezetnek számító Budapesten is új Toyota bemutatóterem és márkaszerviz nyílt. A Bécsi út 178. szám alatt megtalálható vadonatúj TOYOTA SAKURA HIBRID KÖZPONT- ot a Sakura cégcsoport tagjaként 1992 óta hivatalos Toyota márkakereskedő partnerként a kezdetektől Óbudán működő Toyota Sakura nyitotta.

Több évtizedes sikeres, stabil működés

A jelenlegi méretét fokozatosan elérő márkakereskedés tulajdonosai magyar magánszemélyek, a vállalat alapítója Füredi István, aki a cég alapítását megelőzően több, nagy példányszámú napi és hetilap igazgatója volt. A vállalat valamennyi többi tulajdonosa is Toyota Sakuránál dolgozik, több mint 20 éve. A Toyota Sakura fennállása óta több mint 12 000 új és használt gépjárművet értékesített, évente mintegy 13 000 autót javít 2018-ban 75 fővel,  8 milliárd forintos nettó árbevételt ért el. A Sakura telephelyei ma már összesen 8000 nm-en, több mint 20 szervizállással,  1200 négyzetméteres új autó bemutató területtel, karosszéria üzemmel, használt autó kereskedelemmel, bérautó és flottakezelési szolgáltatással, haszongépjármű bemutató területtel, valamint online értékesítési tevékenységgel szolgálják ki a budapesti Toyota és Lexus ügyfeleket.  A Toyota Sakura jelentette stabilitást jól mutatja, és az ügyfél megelégedettség kimagasló szintjében is elengedhetetlen szerepe van annak, hogy a vállalat munkatársai közül 30 fő több mint 15 éve a cégnél dolgozik, a felsőfokú végzettséggel rendelkező munkatársak aránya 50%, angolul vagy más idegen nyelven az értékesítés és szolgáltatás területén dolgozó munkatársak többsége beszél, így külföldi, diplomata ügyfeleket is képesek kiszolgálni.

„Mind értékesítési, mind szerviz tanácsadói és autó szerelői területen is a legjobbakkal dolgozunk. Erre bizonyíték a számtalan Magyar Bajnoki cím, melyeket kollégáink különböző szakmai versenyeken nyertek. A világ legzöldebb autógyártójaként ismert Toyota stratégiai célkitűzéseit szem előtt tartva és ezeket az értékeket magunk is osztva, több mint két évtizede megkezdett hibrid stratégiánk gyümölcseként tavaly a harmadik egymást követő évben érte el a Sakura a legmagasabb hibrid eladási arányt a Toyota magyarországi márkakereskedői hálózatán belül.” – avat be Szilasi János, a Toyota Sakura vezérigazgatója, a GÉMOSZ Elnökségi Tagja.

Budapest egyik legszínvonalasabb bemutatóterme

 

A vadonatúj, a Bécsi út 178 szám alatt megnyílt TOYOTA SAKURA HIBRID KÖZPONT az egyik legkorszerűbb és legnagyobb újonnan megálmodott és létrehozott autókereskedelmi és szolgáltató komplexum Budapesten, amelynek célja kifejezetten a környezetbarát hibrid elektromos gépjárművek iránt érdeklődő ügyfelek kiszolgálása. A bemutatóterem zöld környezetben, ideális közlekedési csomópontban – Vörösvári út – Bécsi útkereszteződésében –  elhelyezkedve mind a gépkocsival, mind a tömegközlekedéssel érkező ügyfelek számára könnyen elérhető.

„Vállalatunk az elmúlt években 5 komoly  – első helyezést jelentő – szakmai díjat és számtalan dobogós helyezést kapott a Toyota Central Europe vezetésétől. Fejlődésünkre jellemző, hogy az elmúlt két év alatt eladásainkat a Toyota és Lexus márkák tekintetében megkétszereztük, jóval a piaci növekedés felett teljesítve. A következő időszakban ezt a növekedést szeretnénk megismételni, Lexus modellekből két év alatt 200 db-ot tervezünk értékesíteni. Flotta partereink egyre bővülő száma és aránya az ügyfeleinkkel folytatott közös gondolkodás, és a költséghatékony szolgáltatási modellünk eredménye.”– fogalmaz Szilasi János.

„A Toyota számára 2019 a vállalat fennállásának egyik legfontosabb, és reményeink szerint legsikeresebb éve lesz, amelyet a legendás Supra visszatérése, és a kompakt áru- és személyszállító szegmensben hiánypótló PROACE CITY bemutatása mellett a Toyota világszinten is legfontosabb modelljei, a Corolla, a RAV4 és a Camry legújabb generációjának bemutatása fémjelez. Nagy öröm számunkra, hogy a hosszú évek óta egyik legsikeresebb és a vállalat értékeit legmagasabb színvonalon képviselő márkakereskedő partnerünk, a Toyota Sakura ebben az évben döntött egy vadonatúj, európai szinten kimagasló színvonalat is képviselő budapesti márkakereskedés megnyitása mellett, amely hibrid központként nem csupán márkánk magyarországi sikereihez, de Budapest és szűkebb pátriájuk, Óbuda zöldüléséhez és nagymértékben hozzájárulhat.” – mutat rá László Richárd, a Toyota magyarországi ország igazgatója.

A sikerek arra köteleznek, hogy visszaadjunk valamit a közösségnek

 

A Toyota Sakura egészen különleges, a társadalmi felelősségvállalás fontosságát alapvetésnek tekintő vállalati filozófiája az elmúlt években számos a kultúra és a közélet, illetve a vállalat szűkebb pátriája, Óbuda környezetbarát megújulását támogató megmozdulásra teremtett alapot.

„A sikerek arra köteleznek bennünket, hogy lehetőségeink szerint minél többet visszaadjunk annak a közösségnek, amelyben működünk. Éppen ezért rendkívül fontosnak tartjuk az óbudai polgárok közösségének számos területen történő támogatását épp úgy, mint a beteg gyermekek gyógyulását segítő Bátor Tábor Alapítvány, az Együtt a Daganatos Gyermekekért Alapítvány, vagy épp a Gyermekvasutasokért Alapítvány folyamatos segítését, amelyek fontos részét képezik társadalmi felelősségvállalási tevékenységünknek. Vállalatunk önmaga számára megfogalmazott kulturális missziójának kiváló gyakorlati példái az évekkel ezelőtt megalapított Sakura díj, amely a Centrál Színház művészei közül a közönség véleménye alapján kerül átadásra minden évben, illetve „Lélekmelengető” Művészeti Estek. Célunk, hogy ebben az évtizedben ügyfeleink szemében a legjobb Márkakereskedővé válhassunk városunkban, környezetünknek hasznos tagjai legyünk,  munkatársaink  és családjuk számára pedig sikereket, fenntartható fejlődést garantáljunk a Toyotával közösen. Közösséget építünk – ez Óbuda szlogenje, amely bennünket is inspirál ezért ’kölcsönvettünk’ Bús Balázs polgármester úrtól, hisz hitünk szerint mi is ezt tesszük nap, mint nap: közösséget, családot építünk, egy nagy Toyota családot.” – árulja el Füredi István, a Toyota Sakura alapító-tulajdonosa.

***

JóAutók. hu – az ellenőrzött használtgépjármű kereskedelem záloga

Két évvel ezelőtt indult a JóAutók.hu, Magyarország első, ellenőrzött használtautó piactere, mely másfél éve együttműködési megállapodást kötött GÉMOSZ-szal.

Az évforduló kapcsán készített beszámoló szerint, az oldal töretlen sikernek örvend, mind a hirdetők, mind az autóvásárlók körében.

A portál hirdetésállománya, az elmúlt 3 hónap eredményei alapján, közel 30%-os növekedést mutatnak. Áprilisban 10.500 minősített és ellenőrzött autóhirdetés volt a rendszerben, amely júniusra elérte a 13.500-at.

Fontos hangsúlyozni, hogy a JóAutók kínálatában szereplő valamennyi autó dokumentumai ellenőrzésen esnek át, emellett az oldalon minden kereskedő csak előszűrés után hirdethet. Az előszűrés a céges, szakmai háttér mellett az autóállomány minőségére is kiterjed.

Halász Bertalan a JóAutók vezérigazgatója szerint, nyár végéig sikerül elérni a 15.000 minősített autóhirdetést, a cél pedig év végéig a 20.000: „A gyors növekedés mögött egy vásárlói attitűd változást is látunk, hiszen a nyilvánosságra került számtalan „rémtörténet” erősítette az autóvásárlókban a biztonság iránti igényt. Ez az igény egyre inkább kettéválasztja a használtautós piacot is, ahol az egyik oldalon a régi klasszikus hirdetési portálok állnak, ahol mindenféle kereskedő mindenféle autójából lehet „zsákbamacskázni”, míg a JóAutók.hu oldalon egy előszűrt kereskedői réteg minősített autóállományából lehet válogatni”

***

Szeretnénk közzé tenni egy felhívást, melyet a Magyar Református Szeretetszolgálat ügyvezetője, Juhász Márton úr juttatott el hozzánk, támogatást kérve egy jó ügyhöz, mely a mentőkocsikban szállított beteg, vagy családtagját kísérő gyermekeknek segít a nehéz helyzetükben. Amennyiben felkelti érdeklődésüket, a cikkben megadott elérhetőségen tudják támogatni ezt a jó ügyet.

Kedves Leendő Mentő Maci Tulajdonos!

Van egy mackó, ami szeretettel készül és szeretetet is sugároz. Mindezt akkor, amikor arra a legnagyobb szükség van. A Magyar Református Szeretetszolgálat 2018 decemberében indította útjára „Mackót minden mentőautóba” elnevezésű programját az Országos Mentőszolgálattal közösen. A mentő macikat megváltozott munkaképességű munkavállalóink készítik nagy szeretettel.

Évente mintegy 45 ezer gyermek szorul mentős ellátásra. Képzeljük el, hogy milyen kétségbe ejtő lehet számukra, amikor ők maguk vagy valamelyik hozzátartozójuk mentőautóba kerülnek. Ebben a traumatikus helyzetben igazi kapaszkodó lehet egy pihe puha plüssmackó. A Mentő Mackók nemcsak idehaza teljesítenek szolgálatot, a világ több pontján varázsoltak már mosolyt az elgyötört gyermekek arcára, legutóbb a szíriai polgárháború sújtotta területeken.

2018 decembere óta közel hatezer macit adtunk át az OMSZ-nak, de a célunk az, hogy minden mentőautóba kerüljön egy ilyen maci. Csatlakozzon cégével Ön is vállalásunkhoz, és támogassa a Magyar Református Szeretetszolgálat Mentő Maci programját!

Két mackó ára 2000 Ft, melyből egy marad a vásárlónál, egyet pedig eljuttatunk az Országos Mentő Szolgálathoz.

A gépjárművek választásakor a fogyasztók számára az egyik legfontosabb szempont a biztonság. Ezt a megnyugtató érzést tovább fokozhatja, ha minden eladott gépjárművükbe kerül egy ilyen Mentő Mackó. A megvásárolt Macik egy elvitathatatlanul jó ügyet szolgálnak és egyúttal a társadalmi felelősségvállalás fontos szimbólumai is egyben.

Csaljunk mosolyt közösen a nehéz helyzetbe kerülő gyermekek arcára és adjunk közös kapaszkodót számukra egy Mentő Maci formájában! A macik támogatói brandingelése is lehetséges, erről és a program támogatásával kapcsolatban, kérem, keressék Kis Adrienn kolléganőmet a rehab@jobbadni.hu címen. A Magyar Református Szeretetszolgálat munkájáról a www.jobbadni.hu oldalon tájékozódhatnak.

Pozitív visszajelzésükben bízva várjuk válaszukat!

 

Köszönettel:

 

Juhász Márton ügyvezető igazgató

Magyar Református Szeretetszolgálat

 

***

A GÉMOSZ titkárság elérhetősége:

E-mail:  gemosz@gemosz.hu

Telefon: 06-30-9950-588

 

 

Hírlevél archívum

2019:

Hírlevél 2019. június

Hírlevél 2019 április

Hírlevél 2019. március

Hírlevél 2019 január

2018:

Hírlevél 2018 november

Hírlevél 2018 október

Hírlevél 2018 augusztus

Hírlevél 2018 július

Hírlevél 2018 áprilisi második szám

Hírlevél 2018. áprilisi első szám

Hírlevél 2018. március

Hírlevél 2018. februári második szám

Hírlevél 2018. februári első szám

Hírlevél 2018. január második szám

Hírlevél 2018. január első szám